Belgian Trains

Home Forums Modding Belgian Trains

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #6955
    Jarno Treuttens
    Participant

    I was wondering if anybody would like to create Belgian trains for Train Fever,

     

    Thanks!

    #7303
    yamakhalah
    Participant

    +1

    #7315
    kvitske
    Participant

    That would be awesome!

    #7827
    Banter_NMBS
    Participant

    +1

    Zou dolgraag de oude MS75 “Varkensneus/Snuittrein” die nu tss. Antwerpen en Roosendaal rijdt, de AM96 “Deense Neus” of zelfs de Desiro ML in Train Fever zien. Heb nogal warme herinnering aan de eerste twee. Het zou misschien ook een tof experiment zijn om de Fyra of the Benelux-trein in Train Fever te zetten? De oude livrei van de Benelux-trein met de HL11 was altijd leuk om zien.

    Indien iemand van de NL Mod thread (of iemand anders die goed treinen kan modden) interesse heeft om een van de eerste 3 te maken tegen vergoeding, laat me gerust weten.

     

    EN:

    I’d love to see the old MS75 “Pig’s nose” or the AM96 “Danish Nose” (it’s based on the IC3 of Denmark) in Train Fever due to fond memories of both as a child. If anyone that’s mod savvy would be so kind to make them [for a small fee], please do feel free to let me know. I wouldn’t mind shelling out a tenner [or whatever is deemed fit] to have my childhood memory in this game.

     

    Pictures of the MS75 can be found here:
    http://flickrhivemind.net/Tags/ms75,nmbs/Interesting

    Pictures of the AM96 can be found here:
    http://flickrhivemind.net/Tags/am96/Interesting

    #7831
    Jonathan078NL
    Participant

    Er moeten sowieso meer Benelux treinen komen. Er zijn te weinig NS modelers momenteel bezig met train fever, dat was met oTTD en Locomotion wel anders.. Aagja het spel is ook pas 9 dagen uit, misschien moet ik wat meer geduld hebben 😉 Belgische treinen zijn ook zeker welkom!!

     

     

     

    #8646
    Nivve
    Participant

    Would it be an idea to merge the Belgian and Dutch mods (pages)?

    #8839
    Yeol
    Participant

    Belgische modellen zouden inderdaad heel erg welkom zijn, met niet te vergeten de Belgische stomers, de eerste diesels en elektriche locs, railbussen, autobussen, Belgische seinen, bovenleiding, stationsgebouwen….

    Vb de AFB’s (bolle neuzen) zijn waarschijnlijk vrij gemakkelijk te maken vertrekkend van het bestaande Nohab-model. Niet helemaal ok, maar toch overtuigend met een eigen texture.

    Ik heb dus ook hevige interesse in Belgische modellen voor Train Fever. 😉

    • This reply was modified 9 years, 7 months ago by Yeol.
    #8855
    Banter_NMBS
    Participant

    Even een kleine heads-up voor eenieder geïnteresseerd in de Belgische treinen: het zou kunnen dat de AM75 & AM96 binnenkort gemod worden voor Train Fever. Iedereen die technische informatie heeft over beiden of beeldmateriaal (foto’s, technische fiches, zijaanzichten) dat het modelleren zou vereenvoudigen, gelieve mij dan ook te contacteren per e-mail, te vinden op mijn profiel.

    Bedankt!

    Yeol: Kan je een beetje toelichten waar je dan precies aan denkt? Mijn kennis (en vrees ik, mijn interesse voorlopig) reikt niet verder terug dan de klassiekjes (die nu als CityRail zijn gemoderniseerd). Het enige dat ik me vroeger dan dat kan herinneren zijn de geel-groene diesels die Antwerpen-Mol deden en dergelijke..

    #8862
    Yeol
    Participant

    Beste Banter,

    ik heb een website met foto’s en aanvullende informatie over de varkensneuzen, de duikbrillen en sommige reeksen tweetjes. Je ben vrij om alle foto’s te gebruiken. Ze zijn vrij van rechten (meestal zelf gemaakt) en dus vrij te gebruiken.

    https://sites.google.com/site/spoorspotter/home

    Over de Belgosche spoorwegen zou ik uren kunnen doorleuteren, maar dat heeft hier weinig zin. Het zou al mooi zijn wanneer we een paar Belgische treinstellen zouden kunnen inzetten in Train Fever. AM75 en AM96 zijn alvast welgekomen. Stiekem hoop ik toch ook op vb een typisch Belgische eloc reeks 22, 23 of 25, een diesel reeks 59, 62 of het mooist de 55. En als rijtuigen natuurlijk de M2, M4 en M6.

    De stoomperiode is een heel ander verhaal. 😉

     

    #9072
    Yeol
    Participant

    Voor de Belgische rijders is de KPEV mod (zie ander draadje) ook interessant gezien de hoeveelheid oorlogschadematerieel dat Belgian na WO1 van Duitsland heeft ontvangen, met dus vooral veel KPEV locomotieven en wagons. Zeker blijven volgen, lijkt me.;-)

    #9460
    Banter_NMBS
    Participant

    Vraagje:
    Iemand enig weet van zijaanzichten en detailfotos van de AM75 & AM96?
    De Nederlandse thread heeft prachtig voor & zij-aanzicht materiaal voor hun modders, maar ik heb geen idee waar men deze kan vinden (voor Belgische treinen). Ze zouden het modden aanzienlijk bevorderen!

    #9649
    Yeol
    Participant

    Zoals hierboven al aangehaald vind je op mijn site foto’s van de AM75. Maar volledig klaargemaakte textures weet ik ook niet hoe men ze maakt. Misschieen eens contact opnemen met die nederlandse modders om te weten hoe ze die textures maken van dir nederlandse treinen?

    #12010
    Banter_NMBS
    Participant

    Any updates? Is anyone still trying to make Belgian trains? Or is the NMBS never going to be represented? 🙁

    #15410
    Banter_NMBS
    Participant

    Heeft iemand toevallig weet van technische schemas/fiches descriptives van de Desiro ML stellen? Ik heb dankzij de prachtige site van Yeol & ‘de vrienden van lijn 124’ technische schema’s van al het gemotoriseerd materiaal dat de NMBS had tot 2003. Hieruit kan men dus begrijpen dat ik schemas van de HLe18 EuroSprinter, de MR/AM08 Desiro ML en alle passagiersrijtuigen (denk i11, M4, M6, …) ontbreek. Alle hulp is welkom! Heb ook een bericht naar de NMBS gestuurd met dezelfde vraag, maar heb nog niets teruggekregen.

    EN (different paragraph, not a translation):

    Shame there’s so little interest in our brave little trains. I’ve taken the liberty of making this same thread on train-fever.net, there’s a few trains we have that’d look great amongst the amazingly detailed material already made for the DB, NS and RZD by modders. Again, anyone willing to try their hand at them would make a lovely holiday gift and I’d be happy to paypal them a small amount for their time!

    • This reply was modified 9 years, 3 months ago by Banter_NMBS. Reason: Edited to clarify what's important for the general audience
    #15604
    Blokker_1999
    Participant

    Banter, zal op het werk eens kijken wat ik kan opgraven van technische fiches van dat materiaal. Indien niet kan je ook altijd eens te raden gaan bij bijvoorbeeld de redactie van spoorwegjournaal of een vereniging zoals TSP. Zij publiceren in hun magazines ook regelmatig technische fiches van zowel nieuw als oud materiaal.

    Ik heb zelf 0,0 ervaring met het modelleren van treinen. Anders zou ik zelf ook wel eens een poging wagen. Maar aan een vierledige zou ik nooit beginnen. De lelijkste trein die ooit op het belgische net heeft rondgereden.

    Je zou wel de turbostoxx kunnen herkleuren in NMBS kleuren. Dan heb je al direct onze toekomstige M7 treinen. Hoewel de kans groot is dat de belgische Twindexx treinen hun instapdeuren hoger zullen krijgen en dat de overgang tussen de rijtuigen op normale hoogte zal komen en niet terhoogte van het bovenste niveau zoals bij de standaard twindexx dus wel gebeurd.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • The forum ‘Modding’ is closed to new topics and replies.