Types of roads

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  • #1347
    Corupt
    Participant

    What types of roads are going to be included in the game?

    It would be nice to see:

    Simple roads, with adjustable lanes (feature to choose the quantity of lanes)

    Avenues, with a)grass-trees-flowers in the middle, b)with the possibility to lay tram ways in the middle (if trams are going to be included)

    Highways (with the possibility to lay trolley lane, like in CiM2, if trolleys are going to be included)

    One way roads with adjustable lanes

    #1349
    basil
    Urban Games Team

    For sure, there will be one-, two- and four-lane roads.

    Bus lanes can be constructed on four-lane roads.

    Trams are included in the game. Exclusive tracks (where cars are not allowed to drive) can only be built on four-lane roads (similar to bus lanes).

    Trolley buses and one way roads are not planned for the initial release.

    #1354
    Axel Springer
    Participant

    Morgen,

    wird es möglich sein, einen Kreisverkehr zu bauen (auch in unterschiedlichen Größen)?

     

    Is it possible to build a roundabout (in different sizes)?

     

    #1355
    wato
    Participant

    Hello everybody!

     

    And one more question: Is it possible to include asymmetrical road layouts like one with three lanes, two one way – one the other?

    #1458
    Sandroluzern
    Participant

    DEUTSCH:

    Entschuldigung, dass ich dieses Thema wieder ausgrabe, aber ich denke die verschiedenen Strassentypen, welche in Train Fever vorkommen werden, können das gameplay entscheidenend beeinflussen.

    1. Ich würde es wirklich sehr begrüssen, wenn Einbahnstrassen schon beim ersten Release dabei wären. Dabei müssen sie auch nicht vom Spiel generiert werden. Aber wenn der Spieler – vorausgesetzt es gibt korrekte Zu- und Wegfahrtswege – die Strassen in eine Richtung sperren könnte wäre das schon sehr gut. Damit könnte man die Verkehrssituation in Innenstädten relativ leicht kontrollieren, in dem man den Verkehr über die Einbahnstrassen in gewünschte Richtungen leitet. Vielleicht könnt ihr ja noch einmal darüber nachdenken
    2. Wie ist das eigentlich mit Geschwindigkeitsbeschränkungen auf Strassen? Diese sind nämlich auch nicht ganz unwesentlich bei der zeitlichen Konkurenz zwischen ÖV und MIV. Ich würde es sehr begrüssen, wenn der Computer grundsätzlich die Geschwindigkeitslimits für die Strassen festlegen würde. Also zum Beispiel grundsätzlich Ausserorts 80 km/h, Innerorts 50 km/h und auf Schnellstrassen 120 km/h und in engen Kurven situationsbedingt niedriger. Aber es wär auch sehr interessant wenn man für bestimmte Strassen das Limit anpassen könnte (30er-Zone, Durchgangsstrasse durch Ort mit 60 km/h, etc.). Damit liesse sich der Verkehr etwas lenken. Sowohl wo der MIV verkehrt, wie auch der Modalsplit.

    ENGLISH:

    I’m sorry to bring up this old topic again but I think roads can influence the gameplay of train-fever pretty much.

    1. I would really like to have one-way-roads in the initial release of train-fever. They don’t need to be generated by the game. It would be really helpful if the player could make streets one-way-roads as long the traffic can enter and leave the street. This way it would be really easy to manage traffic in city centres.
    2. Have you thought about speed limits on roads? I think it’s a quite important part in desicion if the agents take public transport or their car. I think the computer should decide the speed limits in general. For example 50 kph in cities, 80 kph outside of urban area and 120 kph on highways and some lower limits if necessary in curves. But it would also be interesting if the player could set speed limits for certain roads for example 30 kph in city centres or 60 kph for a main road through a village. You can also manage in a way where traffic goes and if people take PT when you change speed limits.
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