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  • in reply to: Unspielbar / GPU Problem? #13665
    Furi
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    That stuttering i have all the time, more or less depending on what comes in sight. This lags are like the ones before the first prefomance patch at the end of a , i don’t know the correct english words, “computation period?” when all the red  numbers comes up. The difference now is that the lag comes when it wants, some point in the year and more than once. Then the Game freezes for some seconds, like the lag at the end of the year when it automatically saves.

    But I am confident that the devs will also solve this problem, it is only a matter of time.

    So let’s hope it will not be like the FSX, it takes me 7 years and a third party developer to solve the preformance problems ^^.

    in reply to: Unspielbar / GPU Problem? #13658
    Furi
    Participant

    @fransgelden i use Fraps, and i know that video capturing software will cost FPS, but in this case the game runs without Fraps with 3-6 FPS and with Fraps capturing between 3-4 FPS. That difference does not make the game expierience much better without fraps running :/ . If i open more than one of that extra windows to look at … let’s say 2 trains to check if they are where they have to be, i get 1 FPS and thats not funny, i can tell you ^^.

    But i know that there must be a combination of problems, because in the early years of the game it runs at 20+ FPS and if there is no movement in the point of view it runs absolutely smooth, but if i try to use the following camera it lags also with high FPS, the FPS lost after about 1950 amplifies the problem exponentially.

    Would the game run normally without Fraps, I would not have written here ;).

    • This reply was modified 9 years, 5 months ago by Furi.
    in reply to: Unspielbar / GPU Problem? #13630
    Furi
    Participant

    No i don’t think that this is an AMD only problem, i use a Intel I5 3570k with an GTX 660 and get the same preformance problems. I made a Video, not really to show the lags ;), but at the Stations you can see the dramatic preformance lost.

    in reply to: PreventSetUnhandledExceptionFi​lter: 1 #13626
    Furi
    Participant

    Super geil, vielen Dank für die Hilfe, ich freue mich schon drauf wieder zu spielen 😉

    in reply to: Unspielbar / GPU Problem? #13594
    Furi
    Participant

    Bei mir sah es bis zum letzten Patch ab ungefähr 1925 aufwärts genauso aus wie in dem Video, jetzt komm ich ja leider nicht mal mehr soweit weil das Spiel voher schon laufend ganz aussteigt.

    Und das auf einem reinen Spiel-Rechner wo nichts anderes läuft als Spiele. Also das Argument, Hintergrundprogramme seien verantwortlich zieht langsam nicht mehr.

    in reply to: PreventSetUnhandledExceptionFi​lter: 1 #13384
    Furi
    Participant

    Ah gut ich hatte diesen Thread zwar gesehen aber war mir nicht sicher, da ich mit PreventSetUnhandledExceptionFilter: 1 nichts anfangen konnte ;).

    Also ich habe es geschafft alle bis auf 2 Mod Pakte aus meinem Savgame rausnehmen zu können das Gebäude Paket und die zusätzlichen Tunnel kann ich nicht entfernen ohne die ganze Karte neu bauen zu müssen. Die Mod Signale stehen zwar nun etwas komisch rum aber das Savegame war startbar.

    Ich habe das SaveGame zusammen mit den beiden Modpaketen als .rar hocheladen, es startet 1864 und ich konnte den Absturz reproduzieren, bei mir ist das Spiel am 27.10.1866 ausgestiegen. Habe es mit normaler Geschwindigkeit laufen lassen falls das wichitg ist.

    So nun aber der Link: http://www.furis-spielecke.de/daten/trainfevercrashpaket.rar

    Vielen Dank nochmal für eure Mühe ich hoffe es hilft beim aufspühren des übeltäters ;).

    Grüsse Furi

    in reply to: Time Running WAY To Fast #13367
    Furi
    Participant

    i also agree with that, its way to fast to enjoy the old times

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